POCZTA E-MAIL PRZEZ STRONĘ WWW
Dostęp do WEBMAIL’A – czyli poczta e-mail przez stronę www
To narzędzie daje możliwość korzystania z poczty e-mail bezpośrednio przez stronę internetową. Nie trzeba w takim przypadku konfigurować programu pocztowego (takiego jak przykładowo: Outlook Express, Thunderbird itd.). Jest to ważna zaleta w sytuacji gdy do komputera ma dostęp wiele osób, na przykład w kawiarence internetowej, u znajomego i nie mamy możliwości instalacji własnego oprogramowania.
Korzystanie z tego narzędzia umożliwia zarządzanie pocztą mailową w podobnym zakresie do oferowanego przez programy pocztowe zainstalowane w komputerze użytkownika.
Oferujemy pełną obsługę konta e-mail przez przeglądarkę internetową za pośrednictwem aplikacji Roundcube.
Uwaga – z tej aplikacji korzysta wiele firm i każda z nich udostępnia Roundcube swoim klientom, pod własnym adresem internetowym (linkiem). Oznacza to, że nie ma jednego, wspólnego adresu do logowania – aby zalogować się do naszego Roundcube należy korzystać z adresu podanego poniżej.

Roundcube – to bardzo szybki i wygodny program posiadający dużą funkcjonalność. Spełnia wszystkie wymogi stawiane programowi pocztowemu, włączając w to obsługę typów MIME, książkę adresową, możliwość zarządzania folderami, wyszukiwanie wiadomości, filtry, sprawdzanie pisowni, oznaczanie spamu, informacja o zajętości skrzynki itd.
Adres logowania:
https://roundcube.ibe.pl
Ważne: jako login należy wpisać pełną nazwę konta e-mail (przykładowo: nazwa_konta@nazwa_domeny.pl) oraz hasło z uwzględnieniem małych i dużych liter.
Dodatkowe uczenie systemu antyspamowego
Dostępna jest możliwość dodatkowego uczenia systemu antyspamowego, która wiadomość jest spamem, a która jest dobra. Aby skorzystać z tej możliwości należy zalogować się do Roundcube na swoje konto e-mail.
Zaznaczamy wiadomość, którą chcemy oznaczyć jako spam poprzez pojedyncze kliknięcie (większą ilość wiadomości można zaznaczyć za pomocą ikonek na dole ekranu lub z wciśniętym przyciskiem Ctrl na klawiaturze klikając pojedynczo kolejne wiadomości – przy wciśniętym przycisku Shift można kliknąć na pierwszą i ostatnią wiadomość spośród tych, które chcemy zaznaczyć, wówczas zaznaczone zostaną wszystkie pomiędzy pierwszą i ostatnią klikniętą wiadomością).
Następnie klikamy ikonkę „Oznacz jako spam” i wskazane wiadomości zostaną automatycznie przeniesione do katalogu o nazwie „Spam”. System antyspamowy zostanie w ten sposób powiadomiony, że tak oznaczone przez nas wiadomości to spam.
UWAGA – system antyspamowy działa globalnie i uczy się na podstawie tak oznaczonych wiadomości zwracać uwagę na główne cechy spamu (takie, które się powtarzają). Dzięki temu możliwe jest w przyszłości lepsze odróżnienie spamu bez zbytniego ryzyka, że za spam zostanie uznana wiadomość dobra. Ta funkcja służy właśnie do „uczenia” systemu antyspamowego. Jednorazowe oznaczenie danej wiadomości jako spam nie spowoduje, że od razu tego typu listy będą rozpoznawane jako spam. Taki natychmiastowy sposób działania można osiągnąć za pomocą białej i czarnej listy (opis dostępny w dziale Filtr spamu).